Klaipėdos uosto plėtros studija: atnaujintas uostas Klaipėdoje sukurtų iki 30 tūkstančių naujų darbo vietų

Norint išlikti regiono lyderiu, Klaipėdos uostui būtina plėstis ir statyti išorinį uostą – taip teigiama paskelbtoje atnaujintoje Klaipėdos uosto plėtros studijoje. Studija pristato išorinio uosto statymo galimybes ir ekonominės naudos skaičiavimus.

Pasak studijos rengėjų, vienu iš iššūkių dabartiniam uostui tampa visame pasaulyje auganti konteinerizacija – didėjantis krovinių, gabenamų konteineriais, srautas. Studijoje teigiama, kad Klaipėdos uostas turėtų persiorientuoti į konteinerių ir kitų aukštesnės pridėtinės vertės krovinių krovą (šiuo metu konteineriai sudaro tik 12 proc. uosto krovinių).

Klaipėdos uostas yra vienas didžiausių Rytinės Baltijos jūros pakrantės regione, savo infrastruktūros išvystymu ir dydžiu panašus į Gdansko bei Sankt Peterburgo uostus. Nepaisant to, Klaipėdoje uosto konteinerių krova yra 76 % mažesnė nei Gdansko uosto ir 66 % mažesnė nei Sankt Peterburgo uosto.

Skaičiuojama, kad išorinį uostą būtų galima pastatyti iki 2025 metų, jo statybos kainuotų maždaug 800 mln. eurų. Planuojama, kad iškart po atnaujinimo uostas galėtų perkrauti beveik 2 kartus daugiau krovinių – iki 80 mln. ar net daugiau tonų per metus, vėliau krovinių srautai tik augtų.

Projektas turėtų ne tik didinti Klaipėdos uosto krovos pajėgumus, tačiau ir ženkliai paskatinti Klaipėdos miesto augimą. Planuojama, kad 2040 metais darbo vietų skaičius regione išaugtų net 25-30 tūkst. Be to, atnaujinant uostą kartu būtų vystoma ir turizmo bei rekreacinė infrastruktūra, gerinamas susisiekimas keliais ir geležinkeliu.

Kaip teigia uosto atstovai, uostas yra reikšmingiausias  Klaipėdos regiono konkurencingumo užtikrinimo veiksnys. Jų teigimu, nuo uosto vystymosi ir plėtros krypties priklausys ne tik Klaipėdos uosto konkurencingumas tarp rytinės Baltijos jūros pakrantės uostų, bet ir investicijų į regioną ir Klaipėdos LEZ teritorijas mastas.

Galimybių studiją Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu atliko UAB „Smart Continent LT“. Su studija susipažinti galima čia.