Naujienos ir renginiai

2020-07-12

Klaipėdos ambicijos elektrinio viešojo transporto srityje

12 Lie 2020

Klaipėdos viešojo transporto vizija yra pagrindinėmis uostamiesčio gatvėmis riedantys, aplinką tausojantys, patogūs ir keleivių laiką taupantys greitaeigiai elektriniai autobusai. Dešimt pirmųjų tokių transporto priemonių į gatves galėtų išvažiuoti jau kitąmet, jei miesto savivaldybės taryba pritars tokiam žingsniui ir pavyks sparčiai atlikti biurokratines procedūras. Šiai vizijai pasiekti planuojama pasinaudoti ir ES parama.

Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas teigia, kad uostamiestis nori žengti į naują modernaus viešojo transporto plėtros etapą. Pasak jo, ši vizija turi potencialą tapti realybe jau per artimiausius keletą metų, juolab kad Klaipėdos LEZ sėkmingai veikia jau ne vieną tarptautinį apdovanojimą pelniusio elektrobuso “Dancer” kūrėjai ir gamintojai. Negana to, “Dancer” šį pavasarį sėkmingai į miesto gatves išleido pirmuosius du elektrobusus, pasižyminčius unikaliais techniniais sprendimais.

“Klaipėda didžiuojasi savo pagreitį įgaunančia automobilių pramone ir tai – atsakymas visiems, kurie nuolat klausia, kodėl tokių autobusų mūsų gatvėse yra dar tik du“, – sako Klaipėdos miesto savivaldybės meras Vytautas Grubliauskas.

Eimantas Kiudulas, Klaipėdos LEZ vadovas, tvirtina, kad uostamiesčio elektrinio viešojo transporto poreikį galėtų patenkinti mieste kuriami ir gaminami “Dancer” elektrobusai.

“Klaipėdietiški “Dancer” turi milžinišką eksporto potencialą. Šie elektrobusai jau dabar yra mūsų miesto inovacijų, automobilių pramonės, švariųjų ir tvariųjų technologijų bei talentų ambasadoriai. O galimybė padidinti veiklos apimtis realaus eismo ir transporto tinklo sąlygomis būtų puikus impulsas “Dancer” greičiau auginti patirtį, masto ekonomiką ir su šiuo bagažu sėkmingiau užkariauti tarptautines rinkas”, – komentuoja E. Kiudulas.

Netrukus Klaipėdos miesto savivaldybės administracija miesto politikams svarstyti teiks sprendimo projektą dėl elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plano patvirtinimo. Jeigu miesto politikai pritars ekologiško elektrinio viešojo transporto atsiradimui uostamiestyje, lauks kitas žingsnis – projektui reikalingų lėšų paieška.

Suskaičiuota, kad įsigyti elektrinius autobusus, atitinkamai rekonstruoti gatves, kuriomis jie važinėtų, ir iki 2030 metų įrengti eismo valdymo sistemą kainuotų 33,5 mln. eurų. Didžiąją dalį projektui reikalingų lėšų yra galimybė gauti iš ES fondų.

Klaipėda, prisidėdama prie Lietuvos įsipareigojimų mažinant CO² emisijas bei siekdama mažinti oro taršą, 2018 m. patvirtino darnaus judumo planą, kuriame numatytos progresyvios judumo pokyčius skatinančios priemonės: didinti viešojo  transporto patrauklumą ir greitį, skatinti judėjimą pėsčiomis ir dviračiais, kurti patrauklią, saugią miesto aplinką.

Miesto savivaldybės užsakymu taip pat buvo parengta galimybių studija „Perspektyvinių naujų viešojo transporto rūšių diegimo Klaipėdos mieste galimybių studija“, skirta įvertinti naujos viešojo transporto rūšies poreikį. Joje vertintas ir esamo viešojo transporto tinklo ir transporto priemonių parko atnaujinimas pakeičiant juos greitaeigiais elektriniais autobusais.

Siekdama įgyvendinti savo elektrinio transporto plėtros viziją, Klaipėda planuoja atnaujinti gatvių infrastruktūrą, t. y. rekonstruoti viešojo transporto autobusams skirtas eismo juostas, stotelių įvažas, ženklinimą, apsisukimo vietas. Taip pat, ketinama įrengti eismo valdymo sistemą su prioritetu viešajam transportui bei įsigyti elektra varomas viešojo transporto priemones. Didžiausią reikalingų investicijų dalį sudarytų elektra varomų viešojo transporto priemonių įsigijimo kaštai. Suskaičiuota, kad tam reikėtų per 20 mln. eurų. Elektrinio viešojo transporto plėtros veiksmų plane numatyta nuo 2021m. iki 2030 m. įsigyti išvis 49 didelius elektrinius autobusus.

Tačiau Klaipėda dar gali spėti pateikti paraišką dėl paramos viešojo transporto sistemos modernizavimui. Jeigu jai būtų pritarta, tuomet maždaug pusę elektrinių autobusų įsigijimui ir šios transporto rūšies įdiegimui reikalingos  infrastruktūros išlaidų padengtų ES  fondai.

Gyventojams naujausios kartos elektriniai autobusai galėtų patikti dėl kelių priežasčių – susisiekimo trukmės (transporto greičio), bilietų kainos ir dėl ekologinio aspekto bei komforto lygio. Tačiau svarbiausi uždaviniai, kuriuos tikisi išspręsti miestas – aplinkos oro taršos ir spūsčių mažinimas.

Follow us on Linked In